Jak czarują Mazury?

Dokładnie tydzień temu wróciłam z Mazur. Jak to się stało, że znalazłam się akurat w tej części Polski? Przecież zawsze zarzekałam się, że jeziora są niesamowicie nudne, że nic ciekawego nie można tam robić. Bo to tylko jakaś dziura z wodą. Poza tym - ja? Zadeklarowana miłośniczka gór i wszelkich wyżyn? No dobrze, nad morze też chętnie pojadę... No ale morze, to morze! Ten ciepły piasek, bądź kamyczki. Ten bezmiar wody - i to nie takiej zwyczajnej, a słonej. Falowanie. Parawanowanie. Budzenie się na wschody słońca i zachwycanie się zachodami. Kukuryyydza! Gorąca kukurydza!





A jednak. w tym roku pojawiłam się na Mazurach. Co mogę powiedzieć? Kochani, nigdy nie odbierajcie szansy żadnemu miejscu na mapie! A na pewno nie Mazurom. To trzeba zobaczyć. Pamiętacie może konkurs na 7 Cudów Natury? No właśnie. Tak się składa, że Mazury brały w nim udział. To już o czymś świadczy, co nie?

Była nas ponad setka. Przyszli studenci pewnej polskiej uczelni. Pływaliśmy jachtami, jedliśmy na jachtach i spaliśmy na jachtach. Wieczorem często rozpalaliśmy ogniska, żeby pośpiewać trochę szant. Poznałam wielu niesamowicie ciekawych ludzi - mam nadzieję, że jeszcze nie raz uda mi się z nimi spotkać. Atmosfera? Jeziorno - żeglarska, taka dosyć specyficzna. Czy mi się podobało? Oczywiście, że tak!

Mazury chyba jakoś czarują ludzi, którzy tam przyjeżdżają. Ja - taka ogromna przeciwniczka jezior! A teraz mówię, że chętnie wróciłabym popływać. Po prostu było urokliwie. Co mnie zachwyciło? A no parę rzeczy...



Bezmiar wody
- ten moment, kiedy jesteś na środku jeziora, siadasz na łódce i machasz wesoło nogami. A pod tobą woda, woda i jeszcze raz woda. Bardzo dużo wody. Patrzysz w dół i widzisz mokry ciemny granat, a pod nim już tylko czerń. Woda jest spokojna. Taka gigantyczna kałuża po lodowcu.

Zielono mi
- rozwój turystyki niszczy wiele środowisk naturalnych. Tutaj może działa unikatowość terenu, jakieś tam regulacje prawne... No nie wiem, nie znam się na rzeczy. W każdym razie - brzegi jezior były na prawdę dzikie. Dla mnie to na prawdę istotny punkt, jako, że jestem miłośniczką wszystkiego, czego nie tknął się człowiek. Ku mojemu zaskoczeniu - tutaj też były takie miejsca!

Gwiazdy - kiedy zminimalizujesz 'zanieczyszczenie świetlne' niebo stroi się dla ciebie w podzięce. A tak na serio - widać było wiele, w tym nawet drogę mleczną! Nie mieszkam w dużym mieście, gwiazdy nad moim domem widać dosyć dobrze. Ale to, co zobaczyłam na Mazurach powaliło mnie z nóg. Stałam jak wryta z głową zadartą do góry. Myślę, że mogłabym spędzić tak całą noc. A może i nie tylko jedną...

Żeglowanie - to był mój debiut. Pierwszy raz wiązałam węzły na tyle różnych sposobów. W sumie, to mam wrażenie, że ta łódka składała się w 80% z różnej długości, grubości i kolorów sznurów. Powolne i szybkie sunięcie po tafli jeziora, w żarze słońca, cieniu żagla i pod chmurkami w deszczu. Leniwe godziny i emocjonujące zwroty. Tego nie da się opisać słowami. To jest coś, czego trzeba doświadczyć.



Wróciłam po tygodniu przepełniona radością oraz zachwytem. Cieszę się, że mogłam spróbować w swoim życiu czegoś całkiem nowego. Nie bójcie się wkraczać w nieznane - to może okazać się na prawdę niezapomnianą przygodą! W moim przypadku było właśnie tak. Mam nadzieję, że dane mi będzie spędzić w moim życiu troszkę więcej czasu pod żaglami, nie tylko na Mazurach. A nawet jeśli tylko - wcale się nie obrażę, chętnie wrócę tam po więcej! Ahoj!

Byliście kiedyś na Mazurach? Żeglowaliście? A może spotkała was niedawno jakaś inna niezwykła przygoda? Podzielcie się śmiało w komentarzu


*Wszystkie zamieszczone tu zdjęcia są mojego autorstwa. Proszę ich nie kopiować i wykorzystywać bez mojej zgody.

14 komentarzy:

  1. Literka A, literka G, literka ... a dobra, miałem tego nie zdradzać :P Mazury idealne do żeglowania i nie tylko.
    Polecam
    Janusz Stalkerowski z małopolski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... literka H! Ach, no niech wszyscy wiedzą co to za tajemnicza uczelnia :D

      Usuń
  2. Ajjj na Mazurach byłam, ale dawno, jeszcze jako dzieciak. Chciałabym się tam wybrać ponownie. Też uważałam, że jeziora są nudne, ale w tym roku byłam w Czarnogórze nad Jeziorem Szkoderskim i po prostu wow!! Zakochałam się na zabój :)) pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dobrze, że nie byłam jedyna jeśli chodzi o ten temat :D Oj, nie słyszałam jeszcze nigdy o Jeziorze Szkoderskim, muszę koniecznie sprawdzić! Również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Żeglarstwo mnie nie zauroczyło, ale chętnie wybrałabym się na Mazury. Zaszyć się w domku w lesie nad jeziorem i cieszyć się spokojem i pięknymi widokami.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, no, to też jest bardzo dobra opcja wyjazdu! Taka ucieczka od codzienności... Pozdrawiam! :)

      Usuń
  4. Mazury są czarujące! Byłam tam, wprawdzie nie nad jeziorem, ale na spływie kajakowym, ale było tam po prostu cudownie;) mam nadzieję, że za jakiś czas wrócę tam ponownie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to życzę wycieczki na Mazury! Spływ kajakowy też brzmi niesamowicie :D

      Usuń
  5. nie byam na mazurach. kiedyś nadrobimy jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy na mazurach nie byłam ale mam nadzieję, że wszystko przede mną! Mazury cud natury ;) Przypominają mi trochę moje ulubione Jezioro Solińskie w Bieszczadach :D Pozdrawiam i zapraszam do siebie na blog: https://lamliwypaznokiec.blogspot.com/2018/09/nie-o-amliwych-paznokciach-moze-jednak.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dokładnie, zasłużyły na to miano! :D Rzeczywiście, przypominają trochę Jezioro Solińskie - to również niezwykle piękne miejsce. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  7. Ja byłam na Mazurach za młodu i wiązało się to z rozczarowaniem, właśnie z tego powodu, bo są stworzone do żeglowania, a nie do kąpieli w jeziorach:)
    Pozdrawiam :-)
    https://iwonaturzanska.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, powiem z doświadczenia - wykąpać w jeziorze też się można :D Na dodatek dno jest takie delikatne i bardzo przyjemnie się po nim wchodzi. Pozdrawiam!

      Usuń

Zapraszam do dzielenia się swoimi przemyśleniami i do dyskusji! Miłego dnia! Ania ☺

Copyright © 2014 Bezpustkowie , Blogger