Jak to jest z tym podróżowaniem?



Boże, jak mnie urzeka droga. Nie potrafisz zrozumieć, jak jest  dla mnie fascynująca [...]. Nigdy nie przestanę wędrować. - Everett Ruess

To jest niezwykłe uczucie, wiesz? Kiedy żyjesz z tą świadomością, że świat jest zbyt piękny, żeby zatrzymać się w jednym miejscu. Czujesz to? Czujesz, że musisz podróżować. Bo inaczej to nie ma sensu.

Leniwe sobotnie poranki. Wstajesz, przeciągasz się i rozsuwasz zasłony, żeby wpuścić pierwsze promienie słońca do pokoju. Kochasz ten świat, jak mogło by być inaczej? Świat jest cudem, ty też jesteś cudem. Światło zaczyna tańczyć na twojej twarzy, a ty już wiesz, że nie może być inaczej- nie możesz powstrzymać uśmiechu. Tak, uśmiechasz się,  i to tak bez żadnego racjonalnego powodu. Uśmiechasz się, bo to właśnie ludziom robi słońce. Obdarza radością.

Tymczasem gdzieś w Szwajcarii, pomiędzy ziemią a Niebem... 

Tak prawdopodobnie było, kiedy pierwszy raz to poczułam. Leniwy sobotni poranek. Losowa książka ściągnięta z półki. Dzień, w którym umysłem ogarniasz cały świat i zaczynasz chorowicie pragnąć gdzieś pojechać, coś zobaczyć. Pierwszy raz. Od tego czasu moje życie się zmieniło. Moje patrzenie na świat uległo drastycznej zmianie. Poczułam to.

Poczułam, że jedyne, co pozwoli mi żyć prawdziwie, w pełni, to podróżowanie.

Nie zmyślam, to był dzień moich urodzin, jakieś 5, może 6 lat temu. To był pierwszy raz, kiedy świadomie spojrzałam na świat, na zdjęcia przedstawiające różne miejsca. Coś w środku się ruszyło, no i... tak już zostało.

Czułeś to kiedyś? Czułeś tęsknotę do Świata? 
Wzruszyłeś się kiedyś, a może nawet rozpłakałeś, kiedy zobaczyłeś pewne miejsce, krajobraz, przestrzeń? Dlaczego mnie tam nie ma? Dlaczego nie ma mnie tam TERAZ?

Nie uważam tego za dziwne. Myślę, że to jest właśnie to coś w twojej głębi, co sprawia, że jesteś sobą.

Trochę inny Paryż... ten mój ulubiony

Kiedy zaczęłam więcej myśleć o podróżach (takich prawdziwych podróżach, a nie do końca wyjazdach turystycznych), miałam pewne obawy. "Pewnie to jest normalne, każdy tak ma. Każdy chce podróżować" - myślałam - "Jak można nie chcieć?".

Szybki fakt.
Można nie chcieć.
I to jest całkowicie normalne.

Spotkałam wielu ludzi, którzy, owszem, chętnie zobaczyli by kilka miejsc ze swojej bucket list, ale nic poza tym.

Wieża Eiffla - odhaczone
Adriatyk - odhaczone
Bycie w innej strefie czasowej - odhaczone

I na tym można skończyć. Każdy jest inny, to jest coś niezwykłego. To, że nie każdy chce podróżować sprawia,  że to na prawdę jest coś wyjątkowego. Nie jesteś już kimś przeciętnym, szarym człowiekiem z tłumu.
Czujesz świat i kochasz świat.
Chcesz go poznać.

Wiele czynników sprawia, że podróże to coś, co przeżywam całą sobą, w środku - duszą i sercem. Można zwiedzać świat.  Ja wolę jednak go odkrywać i doświadczać. Zachwycać się, jak małe dziecko. Taka właśnie jestem.

Cudowna Ryga i jej 'Statua Wolności'

Ale przecież to niebezpieczne, ciągle tyle się mówi w wiadomościach... Ale wiesz, tak już jest z miłością. Ona zawsze wygrywa. Przewartościowuje twój świat. Popycha cię do działania.
Wyjeżdżasz, czujesz się fantastycznie.
Czujesz, że na prawdę żyjesz.
Czujesz, że jesteś sobą.
Możesz wszystko.


Chodzi o doświadczenia, wspomnienia, wielką triumfalną radość życia w całej pełni; o znalezienie prawdziwego znaczenia. Boże, jak wspaniale jest żyć. Dzięki, dzięki! - Christopher J. McCandless

Jak wspaniale, dziękuję!


*Wszystkie zamieszczone wyżej zdjęcia są mojego autorstwa. Proszę ich nie kopiować i wykorzystywać bez mojej zgody.

13 komentarzy:

  1. Podróże to coś pięknego ^^ Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, najpiękniejsza rzecz pod słońcem :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Podróżowanie to coś cudownego. Ja sama to uwielbiam, ale nie zawsze czas na to pozwala.

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, z czasem jest dosyć ciężko. Osobiście przez szkołę zostają mi tylko wakacje... Ale są ludzie, którzy znajdują sposób na prowadzenie 'życia w podróży'. Praca z różnych części świata, odkrywanie i poznawanie :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Znam dziewczynę, która dużo podróżuje, a pytana o zagrożenia odpowiada, że w Polsce też ją mogą zabić. Jak najwięcej łapania chwili!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Carpe diem :) Właśnie tak! Trzeba też pamiętać, że kiedyś wcale nie było bezpieczniej, po prostu wiele się kryło, media nie mówiły o wszystkim, a Internet zwyczajnie nie istniał. Pozdrawiam! :)

      Usuń
    2. Ja to najlepiej czuję w drodze :)

      Usuń
  4. Ja zaczęłam podróżować zaczynając od Polski. A w głowie mam nieskończoną liczbę miejsc, które chciałabym zobaczyć nie tylko w Polsce, ale też i za granicą. Mam nadzieję, że mi się to uda.

    Tymczasem zostawiam obserwację i zostaję na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! ♥ Właśnie, myśląc o podróżowaniu nie można zapomnieć, że nasz kraj jest pełen pięknych miejsc. Osobiście jest mi strasznie głupio, bo w swoim życiu lepiej poznałam stolicę Łotwy czy Francji niż Warszawę. Zamierzam to jednak nadrobić! Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Mnie miłością do podróżowania zarazili rodzice już we wczesnym dzieciństwie i wiem, że z każdym rokiem coraz trudniej jest mi wytrzymać przez dłuższy czas w jednym miejscu. Mogłabym podróżować cały rok i ciągle odkrywać nowe miejsca. W dodatku pasja do podróżowania sprawiła, że dziś zakochuję się także w fotografii i tworzeniu filmów, zwółaszcza tych przeróżnych wyjazdów :)
    Obserwuję, pięknie napisany post :)

    mój blog, zapraszam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! :) To jest najlepsze - kiedy z jednej pasji rodzą się kolejne i można wszystko ze soba łączyć. Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Jejku cudownie tu, uwielbiam takie posty o podróżowaniu i ogólnie o takiej zbliżonej tematyce. Ogólnie piękny blog, jest tutaj cudownie <3 Dodaję bloga do obsereowanych, liczę na rewanż.

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejuniu, bardzo dziękuję za takie miłe słowa! ♥ Pozdrawiam!

      Usuń

Zapraszam do dzielenia się swoimi przemyśleniami i do dyskusji! Miłego dnia! Ania ☺

Copyright © 2014 Bezpustkowie , Blogger